Veelgestelde vragen

Ik wil gebruikmaken van jullie diensten, wat moet ik doen?

U kunt op de contactpagina van onze website het contactformulier invullen of met uw eigen e-mailprogramma ons een mail sturen naar info@brouwer-diensten.nl

Wanneer u contact met ons opneemt kunnen we alles aan u uitleggen en eventueel direct afspraken maken.

Zijn jullie ook werkzaam in mijn woonplaats?

Dat ligt eraan of uw woonplaats binnen ons werkgebied valt en de grootte van het pand/project. Staat uw plaats er niet bij? Neemt u dan contact met ons op.

Wij zijn inzetbaar in de volgende plaatsen: Amsterdam, Amstelveen, Aalsmeer, Amstelhoek, Abcoude, De Kwakel, Diemen, Kudelstaart, Nieuwkoop, Nieuwveen, Ouderkerk a/d Amstel, Uithoorn, Zevenhoven.

Wij hebben ook projecten in Alkmaar, Heiloo, Haarlem, Den Haag, Wassenaar etc. Kortom; indien de grootte van het pand/project dit toelaat zijn wij landelijk inzetbaar.

Wat zijn de kosten voor glasbewassing?

De kosten zijn afhankelijk van de bereikbaarheid van de ramen, de frequentie waarmee ze worden schoon gemaakt, de vervuilingsgraad en het type kozijn. Tevens speelt de locatie een rol. Een wasprijs hangt dus samen met vele factoren. Indien u snel een vrijblijvende berekening wenst kunt u ons het beste even mailen info@brouwer-diensten.nl.

Hoe vaak komen jullie langs om ramen te wassen?

Zo’n 85% van de particulieren kiest voor maandelijkse bewassing, terwijl er ook uitzonderingen zijn die dit vaker willen, zowel binnen als buiten (zo’n 5%). Ongeveer 10% van ons particuliere klantenbestand draait op tweemaandelijkse basis mee, oftewel; om de maand. Tweemaandelijks is onze laagste vaste frequentie!

Het is in ieder geval noodzakelijk om vervuiling niet langer dan een half jaar op het glas te laten zitten. Vuil dat is opgebouwd tast namelijk het glas en uw kozijnen aan. Het is lastig om opgebouwd vuil in één keer te verwijderen.

Op welke dag komen jullie normaal gesproken langs om ramen te wassen?

Wij werken altijd omstreeks een vaste datum. We hebben geen invloed op factoren zoals het weer, feestdagen, ziekteverzuim etc. Wanneer wij hierdoor verhinderd zijn kunnen de werkzaamheden één of meer dagen eerder of later worden uitgevoerd. De eerstvolgende beurt zal, indien dat mogelijk en redelijk is, weer volgens planning worden uitgevoerd. De tussentijd kan dan iets korter zijn als normaal.

Moet er iemand aanwezig zijn wanneer jullie langskomen?

Zolang de voor -en achterkant van uw woning/pand voor ons bereikbaar is hoeft u niet speciaal aanwezig te zijn/blijven voor de uitvoering van een bewassing. Indien we bv door de woning moeten o.i.d. kunnen we u als eerste klant op de route zetten, zodat dit direct s ’morgens gebeurt.

Hoe lang is de opzegtermijn van een particulier abonnement?

De standaard opzegtermijn bedraagt drie wasbeurten.

Hoelang is de opzegtermijn van een zakelijk abonnement?

De standaard opzegtermijn bedraagt drie maanden.

Kan ik ook bij jullie terecht voor andere diensten dan glasbewassing?

Ja, wij bieden ook andere diensten aan om de zorg in en rondom uw woning/pand over te nemen. Kijkt u hiervoor op onze diensten-pagina of neem contact met ons op.

Kan ik vragen of de glazenwasser extra dingen schoonmaakt als hij komt, zoals bijvoorbeeld de dakrand?

Ja, dat kan! U kunt het ter plaatse vragen of hij wat extra kan schoonmaken mits er tijd voor is. Om er zeker van te zijn dat de glazenwasser de betreffende dag tijd heeft voor extra werk, is ruim vooraf een e-mail naar Brouwer-Diensten wenselijk zodat dit ingepland kan worden. Extra werkzaamheden die de glazenwasser kan uitvoeren zijn o.a. reinigen van bijvoorbeeld de dakrand of dakgoot, (dak)goten leeghalen, zonnepanelen reinigen of een Anti-spin behandeling.

Wat moet ik doen als jullie langskomen?

Indien de bewassing uitsluitend buiten plaatsvindt hoeft u in principe niet veel te doen aangezien wij middels ons materiaal nagenoeg overal bijkomen. Het beste is wel dat u op de dag van de bewassing alle ramen gesloten hebt en indien gewenst eventueel aanwezige horren uit de kozijnen verwijderd. Vanaf de gevel van het pand moet er circa 3 meter vrije ruimte zijn zodat we ongehinderd kunnen werken.

Wanneer we een afspraak hebben voor de binnenzijde dienen de vensterbanken alsook bureaus etc. leeg te zijn. Indien wij zelf spullen moeten verplaatsen of aanwezige raambekleding etc. zelf omhoog moeten doen nemen wij geen verantwoording voor eventuele schades die hieruit kunnen voortvloeien.

Wanneer jullie schade veroorzaken tijdens uitvoering van de werkzaamheden worden deze dan ook vergoed?

Schades zijn nooit leuk, maar het kan onverhoopt weleens gebeuren. Zoals je van een professioneel bedrijf kunt verwachten zijn wij goed verzekerd. Wij handelen e.e.a. vanzelfsprekend op correcte wijze af.

Schades die voortvloeien uit ouderdom, slijtage en/of achterstallig onderhoud etc. aan het te reinigen onderdeel/project of door slechte bereikbaarheid worden vanzelfsprekend niet vergoed. Voor meer informatie hieromtrent verwijzen wij u naar onze algemene voorwaarden.

Hoe kan ik jullie betalen?

U kunt bij ons zowel per kas als per bank betalen. Vraag ons naar de voorwaarden.

Wat gebruikt de glazenwasser in het water?

Het water voor ons telescopisch bewassingssysteem is gezuiverd door een installatie bij ons op de zaak. We hebben ons water hierdoor iedere tankbeurt onder controle en werken uitsluitend met puur water zonder kalk en zouten etc. Het is daardoor uiterst milieuvriendelijk.

Bij het wassen en zemen op de traditionele wijze (het zemen met emmer, spons en wisser) gebruiken we leidingwater met een toevoeging van een neutraal glas- en kozijnreinigingsmiddel.

Winterperiode.

De winterperiode heeft weinig gevolgen voor de glasbewassing. Op dagen met temperaturen rond het vriespunt kunnen de ramen nog prima gewassen worden. Pas bij matige/strenge vorst kan het zijn dat de bewassing niet doorgaat. In de winterperiode is het dan ook mogelijk dat er iets meer of minder tijd kan zitten tussen uw gekozen periodiek. Wij proberen hier zoveel mogelijk rekening mee te houden.

De glazenwasser heeft materiaal laten liggen in mijn tuin. Wat moet ik ermee doen?

Mail naar info@brouwer-diensten.nl dat u spullen heeft gevonden in uw tuin. Wij komen dan  zo spoedig mogelijk langs om deze op te halen. Bij voorbaat dank voor uw medewerking!

Ik heb nog andere vragen, hoe kan ik jullie bereiken?

U kunt op de contactpagina van onze website het contactformulier invullen of met uw eigen e-mailprogramma ons een mail sturen. Wanneer u contact met ons opneemt kunnen we al uw vragen beantwoorden.